Zakończona we wrześniu 2022 roku część budowy dwudziestotrzykilometrowej drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, to jak wiadomo jeszcze nie koniec całej inwestycji. Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym był pierwszym etapem, jaki został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni w ramach programu wieloletniego. Cały czas trwają prace, związane z kolejnymi etapami.
Oficjalne otwarcie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej odbyło się 17 września. Filmowe podsumowanie pierwszego etapu inwestycji prezentuje prace przygotowawcze, projektowe oraz wykonawcze.
Coraz bardziej zaawansowane są prace na drugim etapie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Umowa między inwestorem – Urzędem Morskim w Gdyni, a wykonawcą – firmą Budimex SA została podpisana w kwietniu ubiegłego roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące.
Trwają ostatnie roboty na budowie Kanału Żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Prawie wszystko gotowe jest już w części lądowej tej inwestycji, gdzie obecnie odbywają się głównie testy i odbiory techniczne. Coraz mniej do zrobienia pozostało również w rejonie obu falochronów w porcie osłonowym na Zatoce Gdańskiej oraz przy sztucznej wyspie na Zalewie Wiślanym.
W kwietniu minie rok od podpisania kontraktu na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ten etap inwestycji polega na obudowie brzegów rzeki Elbląg, przebudowie kolizji teletechnicznych oraz energetycznych, a także wykonaniu odcinka drogi powiatowej i mostu obrotowego nad rzeką Elbląg. Nowy most zastąpi obecną, trudną nawigacyjnie przeprawę w miejscowości Nowakowo.
Prace przy drugiej części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską nabierają tempa. Co się dzieje na budowie?
Na budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną scalany jest pierwszy z dwóch mostów obrotowych. Konstrukcja będzie ważyła 500 ton, jej montaż odbywa się z dokładnością do milimetrów z wyważeniem konstrukcji do kilograma. Nie tylko mosty, prace przy budowie drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską toczą się intensywnie na całym obszarze.
Trwają prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Aktualnie w rejonie Zatoki Gdańskiej wykonywany jest port osłonowy (falochron zachodni i wschodni). Na falochronie zachodnim wykonano już 65 % prac, a pogrążanie tej konstrukcji powinno zakończyć się we wrześniu. Montowane będą także na nim kleszcze i ściągi, konstrukcja zostanie zasypana piaskiem, a następnie kamieniem narzutowym.
Specyficzną, gęstą mgłę można ostatnio zaobserwować od Łeby aż po Zatokę Pucką. Przypominające nadchodzącą burzę zjawisko ostatnio przywędrowało także do Gdyni.
Do czterech kąpielisk w Gdańsku zamkniętych od czwartku z powodu sinic, które pojawiły się w przybrzeżnych wodach Zatoki Gdańskiej, w piątek po południu dołączyło kolejne – w Mikoszewie. Sytuacja w każdej chwili może ulec zmianie.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
W Niemczech ochrzczono nową korwetę, FGS Karlsruhe